Jak najszybciej spalić kalorie?

Być szczupłym to dzisiaj nie tylko wymóg „kosmetyczny”,

lecz oznaka zdrowia. Nadwaga i otyłość pogarsza nasze dobre samopoczucie oraz zaburza prawidłową pracę narządów wewnętrznych. Otyłość i nadwaga stanowią globalny problem zdrowotny. Według badań epidemiologicznych w ciągu ostatnich lat obniżył się znacząco próg wiekowy osób z nadmierną masą ciała oraz alarmująco wzrosła częstość występowania nadwagi i otyłości w populacji rozwojowej. Długofalowymi skutkami zdrowotnymi wczesnego występowania nadwagi jest rozwój wielu chorób przewlekłych, obniżenie jakości życia oraz zmniejszenie wydolności organizmu w wieku dojrzałym.

Jak najszybciej spalić kalorie?

Otyłość to stan patologicznego wzrostu masy tkanki tłuszczowej, prowadzący do upośledzenia czynności organizmu ludzkiego w wielu aspektach życiowych, prowadzi to do zwiększonego ryzyka chorób oraz śmiertelności. Otyłość to szósty, co do ważności czynnik ryzyka, odpowiedzialny za liczbę zgonów na świecie. Jest najważniejszą przewlekłą chorobą niezakaźną, która według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), przybiera postać globalnej epidemii. Jak podają badania w Europie, co piąte dziecko żyje z nadmierną masą ciała. Niektóre kraje rozwinięte jedynie w jednej trzeciej mają prawidłową masę ciała swoich mieszkańców. Otyłość to nie tylko zwiększenie masy tkanki tłuszczowej, ale też kumulacja lipidów w narządach, np. wątrobie czy mięśniach.

Jak najszybciej spalić kalorie? Skąd się bierze nadwaga i otyłość?

Według różnych badań około 90% przypadków otyłości wywodzi się z nadmiaru pokarmu wobec potrzeb organizmu, u pozostałych osób spowodowana jest problemami zdrowotnymi (predyspozycje genetyczne wpływają na przemianę materii oraz zaburzenia hormonalne – głównie tarczycy) oraz lekami: sterydami, lekami przeciwcukrzycowymi, kardiologicznymi (b-blokery), niektórymi psychotropowymi i przeciwpadaczkowymi. Dodatni bilans energetyczny to doładowanie organizmowi więcej energii pod postacią pożywienia, aniżeli zużyje on na podstawową przemianę materii czy wysiłek fizyczny. A więc, aby schudnąć, trzeba albo mniej zajadać, albo więcej spalać.

Jak najszybciej spalić kalorie?

Należy przestrzegać zasad zdrowego żywienia, przede wszystkim jeść regularnie w ciągu dnia, nie dopuszczać do uczucia głodu, pić duże ilości wody, głównie niegazowanej i przede wszystkim bez cukru czy miodu, chodzić wcześnie spać, wysypiać się, pozbyć się w nadmiernej ilości potencjalnych przekąsek, zmienić złe nawyki wieczornych, np. nie podjadać w czasie oglądania TV, ruszać się. W aktywnym ciele zdrowy duch. Najwięcej kalorii stracisz, jeśli będziesz biegał, jeździł na nartach, grał w siatkówkę, tenisa, jeździł na łyżwach, pływał, a nawet wchodził po schodach czy mył okna. Podczas biegania (ok. 9 km/godz.) spalimy 550 kcal/h, ale już podczas biegu szybkiego – 1120 kcal/h, energiczny taniec to 350 kcal/h, a podczas forsownych ćwiczeń fizycznych spalimy 410 kcal/h. Jazda na rowerze (20 km/h) spowoduje, że spalimy 650 kcal/h, porządki w domu również wpływają na szczupłą sylwetkę, np. odkurzanie mebli to spalanie 220 kcal/h, podobnie praca w ogródku 222 kcal/h czy prasowanie 120 kcal/h. Wystarczy tylko chcieć!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *