Dieta IF Warszawa

Dieta IF Warszawa to dieta, która łamie wszelkie dotychczasowe założenia żywieniowe.

W dodatku nie dość, że je łamie, to robi to zgodnie z prawdą. Jej założeniem jest jedzenie jedynie w oknach godzinowych i poddanie się postowi, który trwa przez resztę dnia. Według dietetyków powinniśmy spożywać 5 posiłków dziennie. Przekonanie to jest chyba najczęściej powtarzanym, a coraz częściej okazuje się, że nieprawdziwym założeniem. Tak samo w przypadku przekonania, jakoby śniadanie było najważniejszym posiłkiem dnia, podczas gdy wiele osób czuje się o wiele lepiej wychodząc z domu na czczo, a jedząc coś dopiero popołudniu.
Istnieją dwa główne warianty. Pierwszym jest wariant 8/16, który oznacza tyle, że jemy w ciągu 8 godzin dziennie, a 16 godzin trwa post od jedzenia. Drugi wariant to 4/20, co oznacza spożywanie posiłków jedynie w przeciągu 4 godzin za dnia i postowanie 20 godzin. Istnieje jeszcze najbardziej radykalna opcja, według której zjadamy jeden solidny posiłek każdego dnia.

W diecie IF podstawą założeń nie jest eliminowanie produktów i decydowanie się na jakieś konkretnie,

ale okresy postu. Oczywiście powinniśmy zachować umiar i nie traktować okien żywieniowych jak czasu, podczas którego możemy jeść wszystko i to w ogromnych ilościach, aczkolwiek opcja z oknem jednogodzinnym pozwala nam na zjedzenie naprawdę sporego posiłku. Długość trwania okna żywieniowego powinniśmy dobrać do swoich preferencji. Są osoby, które wolą zjeść większą ilość posiłków i do tych kierowane jest okno ośmiogodzinne. Są też osoby, które wolą wyczekiwać upragnionego, solidnego posiłku i te osoby będą celować w okno jednogodzinne.

Zaletami diety IF jest odciążenie organizmu,

który w przypadku spożywania dużej ilości posiłków przez cały dzień, wciąż jest skupiony na trawieniu. Jedzenie w oknach czasowych daje organizmowi czas na strawienie, a następnie na zajęcie się procesami regeneracyjnymi. Podczas stosowania diety wzrasta poziom hormonu wzrostu, którego niski poziom wpływa na skłonności do tycia. Głodówki pozytywnie wpływają na organizm, sięgając w przeszłość możemy dojść do wniosku, że nasi praprzodkowie również nie odżywiali się w sposób ciągły, co może wskazywać na nasze genetyczne predyspozycje. Wadą diety IF jest odczuwanie głodu, jeśli wybierzemy zbyt krótkie dla nas okno i dopóki się nie przyzwyczaimy. Jest to również dieta skierowana do osób zdrowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *