Dieta garstkowa

Dieta garstkowa to bardziej metoda odżywiania,

sposób radzenia sobie z określeniem ilości spożywanych pokarmów niż konkretny jadłospis. Polega ona na odmierzaniu takich ilości jedzenia, które fizycznie mieści się nam w garści, bądź w przypadku produktów takich jak na przykład jogurt; które mieściłyby nam się w garści. Dłoń staje się nasza uniwersalną miarką. W ten sposób postawny mężczyzna odmierzy dużo więcej niż mała kobieta – analogicznie do zapotrzebować.

Odmierzanie poprzez garść nie równa się jednak temu,

że całe nasze danie ma stanowić jedynie to, co mamy w ręce. Zbilansowany posiłek powinien składać się z białka (ryby, mięso drobiowe, jajka, fasola, biały ser), węglowodanów (kasza, ryż, pieczywo, makaron) oraz warzyw i owoców. Każde ze składowych posiłku odmierzamy garścią i komponujemy danie. Posiłków w przeciągu całego dnia powinno być pięć. Pomiędzy nimi zabronione jest sięganie po jakiekolwiek przekąski. Ostatni zaś powinniśmy zjeść około 2 lub 3 godziny przed snem. Stosując się do tej diety nie jesteśmy zobligowany do liczenia kalorii. Według twórczyni, odmierzając porcje własną dłonią i tak zbliżymy się do swojego zapotrzebowania kalorycznego.

Zaletą tej diety jest z pewnością brak wymyślnego menu i dowolność w komponowaniu posiłków. Możemy zatem żyć jak wcześniej i nie wydawać ani jednej dodatkowej złotówki na produkty, których dotychczas nie jadaliśmy, a wymagane są przez nowy jadłospis. Jeśli dotychczas zapewnialiśmy sobie odpowiednią ilość składników odżywczych, nie grozi nam to i na tej diecie w przeciwieństwie do innych, bardziej restrykcyjnych. Czy może być skutecznym sposobem na odchudzanie? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wszystko zależy od tego ile kalorii przyswoimy w końcowym rozrachunku dnia. Jeśli więc nasze garści nie będą zbyt zachłanne, to istnieje szansa na powodzenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *